Crunchyroll ödüllerini izledim canlı yayında ve bu saate kadar uyanık kalmama sebep olduğu için bari bir yazı yazayım.
Best Character Design - Dororo
Yani hak verebiliyorum. Diğer adaylar da hak edecek kadar iyiydi ama Dororo da anlaşılır. Çok ikonik tasarımlara sahip bir karakter değil evet. Hatta belki hiç değil. Onu başarılı kılan şey zaten manganın eski estetiğini günümüze güzel adapte ederek eskisinin havasını kaybetmiyor ve güncel de hissettiriyor olması ile gayet dengeli bir başarı söz konusu Dororo karakteri için. Yani okeyim buna ben.
Best Animation - Mob Psycho 100 II
Bu çok şaşırttı beni. Fanlar yüzünden kesin Kimetsu no Yaiba alacak demiştim. Animasyonları iyi zaten ama ben Kimetsu'nun esas taş gibi olan kısmını efekt ve görsellik olarak görüyorum. Animasyon kalitesi olarak esas zirve benim için adaylar arasında gayet Mob idi. Korkunç derecede harikaydı bazı sahneler animasyon akıcılığı babında. Mogami dövüş kısmında özellikle. Ama Kimetsu'ya kaptırmıştır kesin diyordum ki Mob alınca çok şaşırıp sevindim. Demek fanlarda hâlâ umut varmış dedim.
Best Fight Scene - Tanijrō & Nezuko VS. Rui (Demon Slayer)
Yani pek yorum yapamayacağım çünkü diğer bazı adayların dövüş sahnelerini görmedim. Ama şunu yazabilirim; bildiğim adayların yanında Kimetsu no Yaiba o ödülü hak etmiyor. Çünkü Tanjirō & Nezuko VS. Rui, o sezon içerisindeki en iyi dövüş bile değil ve hatta en kötüsü sanırım. O dövüşün tek numarası efekt patlaması ve görsel sunum çoşkusu. Onun dışında o dövüş iyi değil gözümde. Kim hak ediyor bilemem ama Kimetsu hak etmiyor onu biliyorum.
Best Couple - Kaguya Shinomiya & Miyuki Shirogane (Kaguya-Sama Love Is War)
Buna yorumum yok. Çoğunu izlemedim ve anlamadığım da bir şey. (Yazı kategori başlığından kısa bu parentez dışında)
Best Girl - Raphtalia (Rise Of The Shield Hero)
Buna da yorumum yok açıkçası.
Best Boy - Tanjirō Kamado (Demon Slayer)
Fanlığa kurban gitmiş bir kategori daha. Ne bileyim Mob alsın bari. Development'u falan var en azından. Diğerlerini bilmiyorum pek o yüzden bu ödülün hak edeni kim bilmem ama Tanjirō değil.
*Best Opening - Mob Psycho 100 II
Kesinlikle hak ediyor derdim de; adaylar kim bilmiyorum. Bazı kategorileri hızlıca geçtiler aday bile göstermeden. Bu onlardan. Harika bir opening olduğu su götürmez bir gerçek ama diğer adayları da bir göreydik. Neyse cidden harika bir opening. Şarkısını da defalarca ama defalarca dinledim kıçımı başımı oynatarak.
Best Ending - Kaguya-Sama Love Is War
Adayların görünmediği bir diğer kategori ve ben bu animeyi izlemedim ama ending'e bakmıştım. Animasyon akıcılığı olarak harika bir ending. A1 nereye bütçe verdiğini iyi biliyor demişti dostum. Şu ödülü kazanmış olması ile haklı olduğunu yazabiliyorum.
Best Comedy - Kaguya-Sama Love Is War
Adayların görünmediği bir diğer kategori ve animeyi izlemediğim için yorum yok.
Best Fantasy - The Promised Neverland
Aynı.
Best Drama - Vinland Saga
Birkaç bölüm izledim sadece ve mangada olmayan sahneler ekleyerek daha başarılı bir çizgide gittikleri için şaşırtmadı. Dramasına dram katıyordu gayet. Helali hoş olsun.
Best VA (Japanese) - Yuichi Nakamura - Bruno Bucciarati (JoJo's Bizzare Adventures Part 5 : Golden Wind)
Adayların görünmediği bir diğer kategori. İzledim tabii bu sezonu ve evet Yuichi'nin performansı gayet iyiydi ama bu sene bilmediğim çok seslendirme performansı var. Gerçekten hak ediyor muydu bilmiyorum.
Best VA(English) - Bill Kametz - Naofumi (Rise Of The Shield Hero)
İngilizce izlemedim ve diğer adaylar da görünmedi.
Best Protagonist - Senku (Dr. Stone)
İzlemediğim için bir şey diyemiyorum ama Kimetsu kazanmadığı için mutluyum en azından. Ama character development'u olan Mob nasıl bu kategoride aday bile olamadı onu bir açıklayın. Saitama öküzü bile vardı.
Best Antagonist - Isabella (The Promised Neverland)
Baya tepki çekti sanırım. Askeladd olması baya bekleniyor gibiydi. The Promised Neverland'ı izlemedim yani bir şey diyemem. Vinland Saga'yı da bitirmedim.
Best Score - Mocky (Carole & Tuesday)
Gelelim baba gibi kategoriye. Buradaki her aday baba gibi OST'ye sahip. Hangisi kazansa laf etmezdim açıkçası ama Carole & Tuesday cidden bunu hak etti. OST'si bana hitap etmiyor açıkçası ama sağlam bir iş olduğu ortada idi. Çeşit çeşit vokaller bile yetiyor sadece. Gayet hak etti.
Best Director - Tetsuro Araki ve Masashi Koizuka
Shingeki no Kyojin izlemediğim bir seri ama aksiyon anlarında kameranın ne kadar harika açılara girdiğini biliyorum. Bu sezon o konuda bu ödülü kazanacak kadar iyi miydi bilmiyorum ama umurumda değil. Babylon animesini boş geçmediler o bana yetti. O serinin yönetmenliği gayet iyiydi. Özellikle 2 .bölüm harika idi. O yüzden aday olabilmesi bile yetti bana çünkü baya arada kaynadı o.
Industury Icon - George Wada (WIT Studio)
Shingek no Kyojin ile listeyi alt üst ettiler bu sene ve Vinland Saga da bu stüdyodan çıktı. En çok adını duyduğum stüdyo oldu benim de. Garipsemedim.
AOTY - Demon Slayer
Zevkler ve renkler evet. Kimetsu no Yaiba benim için 6'lık bir animeden öte olmadı. Sevenin neden sevdiğini anlıyorum ama AOTY olduğunu hiç düşünmüyorum. Esas hak eden sahibini bilemem ama izlediklerim arasında Mob Psycho: 100 gayet hak edenler arasında olduğunu düşünüyorum. Görsel sunumu, efektleri, fightları, temasına hizmet eden ayrı hikâyeleri ve ana hikâyesi, ana karakteri, yönetmenliği ve metaforu derken Mob bunu gayet hak etmişti bence. Halk Kimetsu no Yaiba diyor ama diyecek bir şey yok.
Güzel bir seneydi ama. Pek fazla anime izleyemedim ama ona rağmen de bunu izlemek keyifli oldu. Yorumlayabildim izlerken gayet. Hani az izledim 2019 animelerini bir de. Ona rağmen yorum yapabildim. Bu sene de gayet yeterince izleyebilirsem daha zevkli olur gibi ama şu an gayet zayıf gidiyor sezon ve ilerideki sezonlarda iddialı olan animeler de devam animeleri ve ben onların önceki sezonlarını izlemedim. Eğlenceli olacak gibi.